Voor wie is jouw website?

freelance, Tips&tricks, usability, website maken, ZZP

02I87033Een vraag om over na te denken: voor wie is jouw website? Want pas als je antwoord hebt op deze vraag, kun je de inhoud van je website bepalen.

Is je website een digitaal visitekaartje? Dan kunnen degenen die je website bezoeken, zien wat je doet. En je adres of telefoonnummer opzoeken. Dit is vooral geschikt als je mensen die je je visitekaartje gegeven hebt, iets meer wilt laten zien. Of als mensen je bedrijfsnaam kennen, en precies willen weten of je iets voor hen kunt betekenen. Of als ze je telefoonnummer willen weten. Maar veel nieuwe bezoekers zul je er niet mee krijgen. Je website bevat immers weinig informatie en is weinig actueel. Sommige websites staan al jaren te staan. Het telefoonnummer klopt toch nog?

Is je website een informatieve site? Op je site is veel informatie te vinden. Over behandelmethodes, omschrijvingen, kenmerken, … Je verwijst ook je klanten wel naar je website om meer informatie te vinden. Je hebt ooit veel tijd geïnvesteerd om alle informatie op je site te zetten. Af en toe vul je iets aan. Je klanten zijn natuurlijk blij met alle informatie, en dat ze alles wat je vertelt nog eens na kunnen lezen. Maar de zoekmachines zien dat er weinig verandert. Is de website nog actief, of is de informatie verouderd?

Is je website een actieve site? Er is regelmatig iets nieuws op je website te vinden. Informatie, een aanbieding, een nieuw project. Je klanten zijn blij met de informatie, en nieuwe (potentiele) klanten krijgen een goed beeld van je bedrijf. De zoekmachines vinden regelmatig nieuwe inhoud op je website, dus ze weten dat het een actieve site is en gaan er dus van uit dat de informatie ook actueel is. En dus interessant voor mensen die informatie zoeken. Goed voor jouw positie in de zoekresultaten dus.

Voor wie is jouw website – wat willen jouw klanten? Een digitaal visitekaartje, een uitgebreide site, actuele informatie… Er is geen goed of fout, het is een keuze. Van jou. Maar voor je klanten.

 

Verder lezen

Een alternatief voor GTmetrix: GiftOfSpeed

Een alternatief voor GTmetrix: GiftOfSpeed

DE site om de snelheid van je website te testen, was altijd GTmetrix. Helaas heeft GTmetrix besloten om nog maar een aantal tests gratis te geven. Je moet dan eerst een account aanmaken, en krijgt dan een aantal tests gratis. Niet per maand, maar in totaal. Nu begrijp...

Hoe voeg je een blog toe aan je WordPress website?

Hoe voeg je een blog toe aan je WordPress website?

Heb je wel een WordPress website, maar heb je daar geen blogpagina in? En wil je wel gaan bloggen/schrijven/publiceren? WordPress is een van de populairste contentmanagementsystemen die er zijn, en niet zonder reden. Het is gebruiksvriendelijk, veelzijdig en in hoge...

Wil je ook niet-zo-regelmatig nuttige tips voor je website, WordPress en marketing? Schrijf je hier in: