Een vraag om over na te denken: voor wie is jouw website? Want pas als je antwoord hebt op deze vraag, kun je de inhoud van je website bepalen.

wat voor website voor wie

Digitaal visitekaartje

Is je website een digitaal visitekaartje? Dan kunnen degenen die je website bezoeken, zien wat je doet. En je adres of telefoonnummer opzoeken. Dit is vooral geschikt als je mensen die je je visitekaartje gegeven hebt, iets meer wilt laten zien. Of als mensen je bedrijfsnaam kennen, en precies willen weten of je iets voor hen kunt betekenen. Of als ze je telefoonnummer willen weten. Maar veel nieuwe bezoekers zul je er niet mee krijgen. Je website bevat immers weinig informatie en is weinig actueel. Sommige websites staan al jaren te staan. Het telefoonnummer klopt toch nog?

(Passieve) Informatieve website

Is je website een informatieve site? Op je site is veel informatie te vinden. Over behandelmethodes, omschrijvingen, kenmerken, … Je verwijst ook je klanten wel naar je website om meer informatie te vinden. Je hebt ooit veel tijd geïnvesteerd om alle informatie op je site te zetten. Af en toe vul je iets aan. Je klanten zijn natuurlijk blij met alle informatie, en dat ze alles wat je vertelt nog eens na kunnen lezen. Maar de zoekmachines zien dat er weinig verandert. Is de website nog actief, of is de informatie verouderd?

Actieve (informatieve) website

Is je website een actieve site? Er is regelmatig iets nieuws op je website te vinden. Informatie, een aanbieding, een nieuw project. Je klanten zijn blij met de informatie, en nieuwe (potentiele) klanten krijgen een goed beeld van je bedrijf. De zoekmachines vinden regelmatig nieuwe inhoud op je website, dus ze weten dat het een actieve site is en gaan er dus van uit dat de informatie ook actueel is. En dus interessant voor mensen die informatie zoeken. Goed voor jouw positie in de zoekresultaten dus.

Voor wie is jouw website – wat willen jouw klanten? Een digitaal visitekaartje, een uitgebreide site, actuele informatie… Er is geen goed of fout, het is een keuze. Van jou. Maar voor je klanten.

Wil je ook niet-zo-regelmatig nuttige tips voor je website, WordPress en marketing? Schrijf je hier in: