Je controleert natuurlijk elke maand of je contactformulier werkt. Niet? Dan wordt het tijd om daar een gewoonte van te maken.

Maar daar gaat het nu niet over.

Wat is er in 2016 veranderd in contactformulieren?

Het contactformulier is zo te zien niet veranderd. Maar de instellingen er achter wel…

Om spam te voorkomen laten veel email programma’s alleen nog mail toe van een website

als de domeinnaam in het verzendadres overeenkomt met de domeinnaam van de website.

Waar eerst als “afzender” het email adres van het ingevulde formulier gebruikt werd, moet je nu dus als afzender een eigen mailadres gebruiken en gebruik maken van “Reply to” om gemakkelijk te kunnen antwoorden.

Voorbeeld: Formidable

Bij de contact formulier plugin Formidable ziet het er als volgt uit:

Formidable: de oude instellingen

instellingen voor formidable contactformulier

Formidable: de nieuwe instellingen

 

Voorbeeld: ContactForm7

Bij de contact formulier plugin ContactForm7 ziet het er als volgt uit:

ContactForm7: de oude instellingen

Instellingen contactformulier plugin contactform7

ContactForm7: de nieuwe instellingen

 

 

Even (laten) controleren

Even (laten) controleren dus! Anders kan het gebeuren, dat je berichten mist!

Wil je ook niet-zo-regelmatig nuttige tips voor je website, WordPress en marketing? Schrijf je hier in: